Apakah kelibihan Far Infrared Rays (FIR) yang ada pada PB




Premium Beautiful adalah terkecuali kerana Far Infrared Rays (FIR) yang tertanam dalam fabrik. Sinaran Inframerah Jauh adalah gelombang tenaga, sama sekali tidak dapat dilihat dengan mata kasar, mampu menembusi jauh ke dalam tubuh manusia, di mana mereka perlahan-lahan menaikkan suhu permukaan badan dan mengaktifkan fungsi badan utama. FIR adalah gelombang yang lagi memberi manfaat kepada manusia dan benda hidup (4 - 1000 mikron).


Manfaat FIR:

1)  FIR mengembangkan kapilari yang merangsang dan meningkatkan aliran darah, pertumbuhan semula, pengedaran dan pengoksigenan.

2) FIR yang sangat baik untuk detoksifikasi. Menurut laporan saintis di Jepun dalam rawatan FIR kapilari tersumbat, haba memperluaskan kapilari dan kemudian memulakan proses untuk membubarkan toksin tersembunyi. FIR juga menggalakkan penyingkiran lemak, bahan kimia dan toksin daripada darah.

3) FIR merangsang aktiviti enzim dan metabolisme. Haba FIR membantu menyelesaikan masalah selulit -air, lemak dan sisa yang terperangkap.

4) FIR boleh mendorong pembunuhan pelbagai patogenik (menyebabkan penyakit) bakteria, virus, kulat dan parasit.

5) FIR menggalakkan pembinaan semula tisu yang cedera dengan mempunyai kesan positif ke atas fibroblas (sel-sel tisu penghubung yang perlu untuk membaiki kecederaan). Selain itu, ia meningkatkan pertumbuhan sel-sel, sintesis DNA dan sintesis protein semua perlu semasa pembaikan dan pertumbuhan semula tisu. Sangat baik untuk penyembuhan luka terbakar, tisu parut dan masalah kulit.

6) FIR melegakan ketegangan saraf dan melonggarkan otot autoneuro dengan itu membantu badan membuat sebahagian keupayaan penyembuhan yang dikehendaki. FIR mengurangkan kesakitan pada saraf dan kejang otot, gentian otot dipanaskan.

7) FIR menguatkan sistem imun dengan merangsang peningkatan pengeluaran sel darah putih (leukosit) oleh sumsum tulang dan T-sel pembunuh oleh timus.

8) FIR menguatkan sistem kardiovaskular dengan menyebabkan penurunan kadar  tekanan  jantung dan darah diastolik - penyelidikan yang meluas oleh NASA yang awal 1980 itu membawa kepada kesimpulan yang bahawa rangsangan FIR  berfungsi mengekalkan kardiovaskular dingin di angkasawan Amerika semasa penerbangan angkasa yang panjang.




Terima kasih.


P/s: Untuk maklumat lanjut boleh hubingi Cik Za. Maklumat diri Cik Za seperti di ruang biodata di sidebar.






No comments:

Post a Comment

♥ Sudi-sudilah tinggalkan komen.
♥ Insya-Allah komen anda akan dilayan.
♥ Terima kasih =)
♥ Nanti datang sini lagi ye.
♥ Sayang folower saya =P